donderdag 13 juli 2017

Gedicht - Plaatjesmaatschappij

Plaatjesmaatschappij
 
Vind ik leuk, een duimpje.
Een smily staat voor blij.
Een hart betekent liefde,
in deze plaatjesmaatschappij.
 
Een foto van een ijsje,
van een leuke man of spelend kind.
Maar niemand die vertelt ,
wat zich op de prent bevindt.
 
Een pijl duidt je in een richting,
of zegt: U bevindt zich hier.
Nee met al die plaatjes ,
doe je mij, als blinde, geen plezier.
 
Een waarschuwing of verklaring
wordt met symbolen aangeduid.
En iedereen weet tegenwoordig
dat een kruisje dingen sluit.
 
Men stuurt nog wel berichtjes
maar kent enkel rebustaal
en wie daarin niet mee kan
voelt zich buiten het verhaal.
 
Dus mijn duimpje gaat omlaag
en mijn smily kijkt niet blij.
Want ik word niet zo gelukkig
van deze plaatjesmaatschappij.
 

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten