maandag 30 maart 2020

Ik zou het liefst mijn ogen sluiten

Ik zou het liefst mijn ogen sluiten

Ik zou het liefst mijn ogen sluiten,
niet weten wat Covid-19 is.
Ik blijf hier binnen, weg van buiten.
Laat mij maar in het ongewis.

En maak me dan wakker, over een tijdje,
wanneer gevaar geweken blijkt.
Als dat rare corona virus
nog enkel iets van vroeger lijkt.

Maar ach, het is een utopie,
denken, dat ik het ontlopen kan.
Dus de toekomst in de ogen kijken
is toch het allerbeste plan.

Ik draag dus graag mijn steentje bij,
door te helpen, saam de last te dragen.
Laat mij een luisterend oor, voor anderen zijn,
in goede of ook kwade dagen.

Het komt goed, dat weet ik zeker!
Al zien we dat vandaag nog niet.
Want, na lange, donkere tijden
is het 't licht, dat je het beste ziet.

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten