dinsdag 22 maart 2016

Blinde dropster: Tegenwicht

Blinde dropster: Tegenwicht
 
Op zo'n nare dag van de aanslagen in Brussel vond ik het tijd die negativiteit wat tegenwicht te geven. Ik zocht tussen de pakketjes die mam en ik hebben klaargemaakt en koos er een zorgenvriendje en een ander pakketje tussenuit om te droppen. Hopelijk mag het zorgenvriendje iemands zorgen wat verlichten op deze sombere dag en brengt ook het andere pakketje een kleine glimlach om de lippen van de vinder.
 
Dat het een vinder is weet ik overigens zeker... LOL... Ik was namelijk op mijn pantoffels naar buiten gegaan. Prima om een klein eindje mee te lopen echter er wil nog wel eens een beetje zand in komen. (Zo niet... dan toch...) Bij het bushokje was dit natuurlijk het gevval dus ik plaatste mijn voet op het bankje om het zand te verwijderen en... schoof natuurlijk het pakketje gelijk op het bankje. Toen ik doorliep passeerde ik een wachtende reiziger die net iets verder dan het bushokje op de bus stond te wachten. Ik hoopte maar dat hij mijn 'drop' niet had gezien. en deed demonstratief nogmaals of er iets in mijn pantoffel zat. Het verkeerslicht sprong op groen en Preston en ik probeerden ons snel uit de voeten te maken toen ik ineens achter me hoorde: "Mevrouw!" Ik deed net of ik naast blind zijn ook nog een andere beperking had en liep snel door. Maar de jongeman was sneller en wist me nog middenin de oversteek staande te houden. "Van u?" "Wat is dat?, vroeg ik. *Alsof ik dat niet wist...( "Nee hoor dat is niet van mij."
Nou heb ik natuurlijk van huis uit geleerd dat ik niet mag liegen maar toch... een leugentje om bestwil moet zo nu en dan eens kunnen, toch?
Ik hoop dat de jongeman er om kan lachen. Dan heb ik mijn doel bereikt voor vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten