zondag 6 maart 2016

Om de plas

Om de plas
 
Vanmorgen besloot ik na lange tijd weer eens een lekkere ronde om de plas te lopen met Preston. Het was lang geleden omdat de problemen met mijn hielspoor het nogal pijnlijk maakten zo'n stuk te lopen. Maar nu vond ik het toch tijd geworden weer eens wat grenzen te verleggen.
 
Toch wel heel spannend want als Preston daar los is kan hij natuurlijk best ver bij me vandaan en hoe goed hij ook luistert soms duurt het even voor hij terugkomt. Daarbij loop ik daar zoals gezegd niet dagelijks en zijn er veel obstakels en oriëntatie moeilijkheden...
Maar toch, het is ook ontzettend fijn om eens lekker uit te waaien, te luisteren naar de vogels en... je hond zo blij te zien in een andere omgeving.
Dat laatste deed me denken aan mijn eerste ervaring daar met Preston op woensdag 10 juli 2013.
 
We liepen toen ook een rondje om de plas. Deels in tuig en deels los. Bij het koeienstukje haalde ik hem uit het tuig. Lekker uitgelaten rende hij vooruit. Opeens zag ik hem voorbij schieten met vlakbij iets wits. Ik dacht nog... een andere hond en zei nog hardop "Leuk kun je even samen spelen."
Op dat moment werd ik aangesproken door een jongen die samen met een meisje daar op een bankje zat. "Hé, wat doet die hond?" Tja rare vraag dacht ik nog. "Hij heeft het bloesje gepikt."
Bleek dat zij tweeën het zich comfortabel hadden gemaakt daar en wat kleding naast zich neer hadden gelegd. (Laten we maar aannemen dat het vanwege de warmte was.... LOL.)
Nou... daar zat ik natuurlijk net op te wachten... Preston had dus een kledingstuk aangezien voor een speeltje en was er vervolgens heel baldadig mee de bosjes ingedoken. En natuurlijk kwam hij nu zonder het 'speeltje' weer de bosjes uitgerend... Gelukkig vatte het meisje het heel sportief op en ging zelf op speurtocht naar het kledingstuk. En ik..... ben maar snel verder gelopen...
 
Vandaag ging alles perfect. Preston luisterde prima en kwam dus netjes bij me terug als ik hem riep. het was druk met wandelaars maar vreemd genoeg vooral veel mensen zonder hond... En de bankjes? Die waren leeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten