donderdag 19 mei 2016

Gedicht - In het ochtendgloren,

In het ochtendgloren,
 
Nog vroeg is het, in het ochtendgloren,
een nieuwe dag is net geboren.
Eerst ga ik lekker mijn bed opmaken.
Ik neem uit de kast een geurig laken.
Mijn dekbed schud ik lekker door.
Dat biedt vanavond écht comfort.
Dan wordt ik weer eens reuze blij
van mijn zelfgebreide blauwe sprei,
en de stapel kussens zelf gemaakt
geloomd, gebreid, en zelfs gehaakt.
Met een fris gemoed begin ik weer een dag
met in mijn hart een brede lach.
 
Maar ik besef me ook terdege
dat niet iedereen dit heeft gekregen.
Dat er ook veel mensen zijn
die dagelijks opstaan met zielenpijn.
Voor wie het gekleurde, grauw lijkt te blijven,
wiens gedachten in wanhoop verder drijven.
Wat zou ik graag dat grijs wegwrikken
dat hun emoties steeds maar blijft verstikken...
 

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten