donderdag 1 september 2016

Gedicht - Melk

Melk
 
"Vrouwtje, wij gaan vast naar de keuken
want in de koelkast staat wat melk
en zoals je zeker weten weet
is dat héus goed voor elk."
 
----------
 
"Ik wil het graag bij mijn brokken
of gewoon zo in mijn hondenbak,
maar liefst nog opgeschuimd,
dát als plan, vind ik super strak!"
 
"En wij katten vinden melk geweldig
we likken onze bak dan grondig schoon
en daarna wassen we onszelf natuurlijk
want hygiene, vinden wij, maar heel gewoon."
 
"Daarna is er vast nog over
voor in jouw eigen bakkie troost
en wij zeggen dan bij deze
een heel welgemeend Vrouwtje... Proos't!' "
 
----------
 
Nou daar zit ik met mijn 'melksnor'
allen in huis hier zijn tevree
en wat doen we met de melk van morgen?
Daarin deelt iedereen weer mee!

 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten