donderdag 11 juni 2020

Nog steeds...

Nog steeds...

Nog steeds ben ik dat meisje
dat alleen stond van de rest.
Nog steeds ben ik dat kind
dat heel vaak werd gepest.

Nog steeds ben ik de tiener
daar vooraan in de klas.
Nog steeds ben ik die rare
met de bril, van jampot glas.

Nog steeds ben ik de puber
onzeker in haar vel.
Nog steeds ben ik die student
die dacht: "Red ik het wel?"

Nog steeds die jonge vrouw
zoekend naar haar pad.
Nog steeds die blinde gup,
bezig, met het verleggen van de lat.

Nog steeds ben ik aan 't groeien
elke dag maar weer.
Met vallen en met opstaan,
al doet het soms best zeer.

Maar ik ben ook de vrouw
die altijd kiest te vechten.
Ik ben die super held
die barrières weet te slechten.

Ik ben die dappere dodo,
ga, tot het klaar is, door.
En ik ben die goede vriendin
met mijn brede schouder en mijn luisterend oor.

Ik ben die creatieveling
met eindeloze inspiratie
Ik ben die schrijfster van verhalen,
heb tomeloze motivatie.

Het is niet altijd fijn.
Ik heb al menig noot gekraakt.
Maar ik ben wel trots
want dit heeft me, tot MIJ gemaakt!

~  Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten