zondag 13 december 2015

Songtekst - Matchbox - Buzz Buzz A Diddle It

Matchbox - Buzz Buzz A Diddle It
 
Dit nummer werd vaak gedraaid tijdens de disco van de camping waar wij jarenlang stonden. Het ritme en de melodie waren altijd gelijk bij aanvang erg aanstekelijk. Eerst hoorde je de vrolijke banjo (denk ik), dan kwamen daar de ophitsende sambaballen bij en vervolgens nog enkele andere instrumenten waaronder een mondharmonica. Voor ik het wist stond zelfs ik, als verlegen type, met een brede grijns midden op de dansvloer want het was een heerlijk nummer om je eens lekker op uit te leven. Ik had mijn eigen soort dansje ontwikkeld waarbij de ene been snel voor de andere been gekruist werd. Het nummer duurde behoorlijk lang en dus stond ik na afloop dan moe maar voldaan nog na te hijgen daar, midden op de dansvloer.
Zoals met zoveel nummers in die tijd blèrde ik flink mee met de tekst. Alhoewel..... natuurlijk was ik helemaal niet bezig met de tekst en enkel met het steeds terugkerende 'Buzz Buzz A Diddle It'. Waarover het daadwerkelijk ging daar heb ik me destijds nooit in verdiept en tot vandaag had ik er dus geen enkel benul van. En wat blijkt..... het nummer past eigenlijk naadloos bij mijn vorige muziekpost die ik over Don Mercedes schreef. Weer is het een nummer waarin (mis)communicatie per telefoon de leidraad vormt.
 
Hieronder dus de songtekst..... En ik blèr hem nog maar eens mee. Dit keer bewust van de tekst!
 
 
Matchbox - Buzz Buzz A Diddle It
 
Well, I was rollin' down the highway
 To see my baby Ruth
 Car broke down, tire blew out
 Found a telephone booth
 
I tried to call my honey
 What was the sound I had to hear?
 (Buzz buzz a-diddle-it) In my ear?
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 
Yeah, it's some endless yackin' hound dog
 Obviously talkin'to my dear
 
(Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 
Central seven, who's on that line?
 Break through to my baby
 3-0-9-3-9
 
Oh, S.O.S. sweet mama
 Switch me to heaven, get me through
 
(Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 Telephone, operator
 My lovin' future hangs on you
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 
Hang on!
 Eee-a!
 Ow!
 Oooh!
 
Ah!
 Ow!
 
Central seven, who's on that line?
 Break through to my baby
 3-0-9-3-9
 
Oh, S.O.S. sweet mama
 Switch me to heaven, get me through
 
(Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 
Telephone, operator
 My lovin' future hangs on you
 
(Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 
(Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 
Come on, honey (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 Talk to me, baby (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 
Come on, sugar (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 Get me baby! (Buzz buzz a-diddle-it)
 Ow! (Buzz buzz a-diddle-it)
 
(Buzz buzz a-diddle-it)
 Ow! (Buzz buzz a-diddle-it)
 (Buzz buzz a-diddle-it)
 Oooh! (Buzz buzz a-diddle-it)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten