woensdag 28 juni 2017

Gedicht - XOXOXO Lila Lauter

XOXOXO Lila Lauter
 
Ken je haar nog, Lila Lauter,
Mijn 'prima' huis-en-tuin kabouter?
 
Zij helpt me nog steeds bij het kleden.
Al blijft haar keus nog steeds omstreden.
 
Leven met haar blijft altijd wel apart
want ze is een ietsiepietsie(tje) verward.
 
Ze doet regelmatig hier de vaat
maar dan weet ze niet waar ze het serviesgoed laat.
 
Laatst zocht ik eens naar wat bestek...
dat vond ik in het koelkast eierrek.
 
En toen ik een sok zocht onder het bed,
toen had ze daar een plant gezet.
 
Tussen de kleren in de kast,
werd ik eens met snoep verrast.
 
En ongelogen.... een halve haan
haalde ik pas achter het gordijn vandaan.
 
Ook helpt ze me met andere zaken
zoals de post en bank/girozaken.
 
Zo vond ik muntgeld in de oude sok
en papiergeld lag laatst in de wok.
 
Tja misschien is Lila toch niet zo heel erg handig
en doe ik het zelf weer, heel verstandig.
 
Ik neem de touwtjes dus weer zelf in handen...
voordat we sámen in de goot belanden.
 
Toch bedankt hóór, Lila Lauter
mijn eigen huis-en-tuin kabouter.
 
XOXOXO Lila Lauter...
 

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten