donderdag 29 juni 2017

Krijg het heen en weer....

Krijg het heen en weer....
 
Ging de heenweg nog prima... met 1 bus, 2 treinen , 1 metro en een taxi.... De terugreis van Heenvliet ging iets minder gesmeerd. De bus van Heenvliet naar Spijkenisse kwam mooi op tijd, de metro naar Rotterdam vormde ook geen probleem. Ondanks een aanvaring met een wat knorrige dame haalde ik zelfs mijn overstap op de intercity direct die linea recta naar Breda reed.... om daar, in het zicht van de haven, voor het laatste rode sein, te stranden. "Locomotief kapot,." luidde het door de speaker. En een tijd later klonk... "andere locomotief nu ook kapot." Na een uur had de conductrice het helemaal gehad en besloot in te zetten op evacuatie. Er werd afgesproken dat een andere trein zou stoppen naast de onze en dat wij zouden oversteken. Maar helaas.... op het laatste moment kreeg ze toch geen groen licht voor de actie en moesten we nog even wachten. Gelukkig kon daarna de brug weer opgeruimd worden want de machinist had de boel aan de praat gekregen, trok op en... reed het station binnen. Zo'n 10 minuten na onze aankomst kon ik in de trein naar Den Bosch stappen... Bij Tilburg wilde ik net bellen toen de conducteur langskwam. "Waar wilt u naar toe?" "Naar Den Bosch.", antwoordde ik. "Helaas dan heeft u pech want wij gaan niet verder. Wat bleek.. ook deze trein was stuk. Hij raadde me aan snel naar perron 1 te gaan en zou de conducteur van de trein naar Boxtel vragen daar op me te wachten. Preston en ik in de benen en in record tijd naar het andere perron... waar we nog net de achterlichten van de trein zagen verdwijnen. Dus maar weer op zoek naar info. Ondertussen bleek er een seinstoring tussen Den Bosch en Tilburg en gingen er daar helemaal geen treinen meer. Tja... dan plan... B, C, of was dit ondertussen D? De trein naar Eindhoven genomen. En ondertussen had pa me aangeboden om me van daaruit een lift aan te bieden.
En zo kwamen we uiteindelijk rond een uur of 6 toch nog thuis... niet geheel dankzij de 2 bussen, 5 treinen, 2 metro's en 1 taxi...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten