vrijdag 8 juli 2016

Gedicht - Steekspel

Steekspel
 
"Ach, wij stekende insecten
doen geen vlieg echt kwaad...
maar als het daarentegen
over jullie, mensen, gaat..."
 
"Mieeeeeee, horen jullie mij,
ik ben een kleine mug,
ik zoem je om de oren
en keer telkens bij je terug."
 
"En als je dan heel even
niet goed hebt opgelet....
dan heb ik mijn gekriebel
al in je arm gezet."
 
"Zie mij, ik ben de bij
en verricht voor ieder heel goed werk...
maar daarentegen is mijn angel
ook stiekem reuze sterk.!
 
"Ik zorg voor al het bloeiende
in de natuur hier om ons heen
maar als ik met mijn angel prik
dan ben je boos, meteen..."
 
"Dan ik, ik ben een wesp
en sluip vaak zacht voorbij
soms zie je me bij afval
maar in de schijnwerpers staan, is niets voor mij."
 
"Toch laat ik zo nu en dan
wel eens iets van me horen',
als ik weer eens een van jullie
in de arm heb kunnen boren."
 
"Ach, wij stekende insecten
doen geen vlieg echt kwaad...
maar als het daarentegen
over jullie, mensen, gaat..."
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten