woensdag 13 juli 2016

Stappen gezet

Stappen gezet
 
Mijn voetjes... *ahum*... doen natuurlijk al heel lang pijn maar in plaats van dat het beter wordt lijkt het enkel slechter te worden. Vanmorgen was het ondanks een paar pijnstillers, de shockwave behandeling bij de fysiotherapeut en de voetbehandeling van de pedicure toch hardstikke pet. De pedicure raadde me aan toch eens contact op te nemen met een podotherapeut. We vonden er een aan de andere kant van Den
Bosch maar toen ik belde bleek er ook een bij de Rompert te zitten. En... ik kon gelijk om kwart voor 12 terecht omdat er een afspraak was uitgevallen. Na bestudering van mijn nog aanwezige, heel oude, dossier en verschillende onderzoeken en metingen ter plekke was de conclusie dat het helemaal niet vreemd is dat mijn voet zo'n pijn doet... een chronische peesplaat ontsteking. Nu dus hopen dat de zooltjes die gelijk zijn aangemeten verlichting zullen brengen. Weggaan zal het niet volgens de podotherapeut maar hopelijk brengt het wel verlichting en kan ik eens echt een lekker eind lopen... Nu ben ik op sommige dagen eerlijk gezegd al blij dat ik op kan staan want ai... wat is dat pijnlijk.
 
Nu ik daar toch bij de Rompert was heb ik gelijk een paar stoute schoenen aangetrokken en heb bij de huisartsenpraktijk gevraagd of het mogelijk is naar hen over te stappen. Niet dat ik niet tevreden ben over mijn huidige huisarts... maar na hun verhuizing is het nog moeilijker voor me geworden er zelfstandig heen te gaan. Als ik dat toch doe dan moet ik er totaal zo'n 3 uur voor uittrekken met reistijd en zoektijd er bij. Ik merk dat dat me heel erg belemmert om afspraken te maken waardoor ik met sommige klachten veel te lang ben door blijven lopen (of zelfs bijna kruipen) ...
Over 2 weken als ik mijn zooltjes ga halen heb ik nu een afspraak staan voor een intake gesprek.
Ik heb gelijk mijn huidige huisarts gebeld en het verhaal uitgelegd. Gelukkig konden zij het goed begrijpen.
Soms moet je realistisch zijn...
 
Al met al een dag waarin ik 'stappen' heb gezet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten