vrijdag 20 november 2015

'Piep'......

'Piep'......
 
Vroeger was het eenvoudig..... Het rijmpje leerde ons: "Piep." zei de muis in het voorhuis.
Je kon nog discussieren of het het voor- of achterhuis was maar een ding was zeker..... "Piep." dat zei de muis. Niemand anders.
Nu is dat niet meer zo evident. Tegenwoordig piept alles..... en als het niet piept dan..... gaat regel een in werking en piept het toch.
 
'Piep, piep, piep'... "Ik kruip nog even terug onder de deken hoor!"
'Piep, piep, piep'... : "Ik word gek van dat gepiep.... kom er al uit!
'Piep'... De weegschaal staat aan maar wil ik eigenlijk wel weten wat hij te vertellen heeft?
'Piep, piep, piep'... Niet vergeten mijn medicijnen te nemen.
 
Snel even mijn bevroren boterhammen oppieppen..... en dan op weg.
'Piep'.... Ingecheckt.
'Piep, piep'... Uitgecheckt.
'Pieuiep'.... Probleem met checken. Wat nu?
 
Ik piep trouwens snel even bij de supermarkt binnen voor een paar boodschappen.
Piep, piep, piep, piep, piep, piep....' Snelle kassiere gelukkig.
'Piep'... Pasje mag er in.
'Piep'... Code intoetsen.
'Piep, piep, piep,...'... oh jé pincode vergeten of...... 'piep'... gelukkig ik weet het weer.
'Piep, piep, piep'... Gelukkig.... transactie geslaagd!
'Piep, piep, piep, piep'.... pas op voor die achteruitrijdende vrachtauto.
 
Zag vanmorgen dat mijn medicijnen bijna op waren dus gelijk mijn herhaalrecept even regelen bij de apotheek. En oh ja moet ook nog mijn paspoort ophalen dus daarna nog even naar het stadskantoor.
'Piep'.... het volgende nummer. "Wie kan me vertellen welk nummer nu aan de beurt is?"
'Piep'.... Goed opletten bijna aan de beurt.
'Piep, piep'... "Hé wacht even volgens mij was dat mijn nummer?!"
 
Gelukkig weer thuis. Nu snel mijn eten regelen en nog enkele kleine klusjes.... en dan is het weer gepiept voor vandaag.
'Piep, piep, piep'... mijn magnetron maaltijd is klaar.
'Ping'.... vreemde eend in de bijt.... maar mijn stukje vlees is blijkbaar ook gereed.
'Piep, piep, piep"... zo heb ik ondertussen gelijk de was laten draaien.
'Piep, piep, piep'... en droog is die nu ook.
 
Ik piep snel wat makkelijke kleren aan en kruip zo met een * pieieiep* (reclame) op de bank.
Nou? Vind je het gek dat ik 's avonds nog een 'piep' in mijn oren heb?
Je zou er toch..... ***PIEIEIEP***, ***PIEIEIEP***, ***PIEIEIEP***.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten