zaterdag 2 januari 2016

Gedicht - Dag, kerstboom, dag

Dag, kerstboom, dag
 
Ik ben op zoek naar Lila Lauter
mijn eigen huis-en-tuin kabouter.
Want ik moet nu hier de boom gaan ruimen
dat klusje kan ik niet verzuimen.
De boom zit nog vol met piek en ballen
en andere dingen die, gelukkig, mogen vallen.
Lila mag van mij dan op het trapje
de piek gaan pakken....... nee hoor, grapje.
Ze zou alle ballen voor me kunnen zoeken
maar gaat dat goed dan mag het in de boeken.
Ik liet haar al de chocolade kransjes pakken
maar die verdwenen in haar mond.... en zakken.
Lila zoekt nu naar mijn stoffen ornamentjes
die zijn zo tof....  net kleine winter prentjes
Het engelenhaar dat laat Lila liever hangen
dus dat zal ik zelf, van de takken, moeten vangen.
We zijn al toe aan de ketting van kralen
Ook die zal ik direct uit haar zakken moeten halen...
Als laatste gaan alle lichtjes van de takken.
Nu kunnen we de boom zelf in gaan pakken.
Zo hebben we samen toch de klus geklaard
We hadden lol en dat is heel wat waard.
Dank je wel weer, Lila Lauter,
Mijn eigen huis-en-tuin kabouter.!

 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten