vrijdag 15 januari 2016

Gedicht - Syndroom van Charles Bonnet

Syndroom van Charles Bonnet
 
Altijd zie ik ruis,
het sneeuwt steeds voor mijn ogen.
Soms zie ik ook wat beelden
maar dan heeft mijn geest me weer bedrogen.
 
Flitsen, ballen, knipperlichten
schieten continu aan mijn zicht voorbij
en van de fluorescerende plaatjes
word ik zeker ook niet blij.
 
Wat ik zie is net een disco
maar dan wel zonder leuk geluid.
En als ik nou heel eerlijk ben....
dan zette ik het beeld ook liever uit.
 
Zelfs hallucinaties en visioenen
behoren tot mijn dagelijks leven
Maar soms zou ik die rare beelden
aan een ander willen geven...
 
Migraine kent zo vele vormen
ook daarover kan ik spreken,
die bestaan er echt heel veel,
dat is me wel gebleken.
 
Tjonge, het is toch best een boel
zo op een rij gezet.
Ik kan wel concluderen:
Ik heb toch echt Bonnet...
 

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten