maandag 11 januari 2016

Grote kat

Grote kat
 
Onlangs hoorde ik bij iemand een kattenluikje klepperen en dat bracht een grappige herinnering van jaren geleden terug in mijn gedachten.
Toen we verhuisden naar een flat hadden mijn toenmalige partner en ik een kat. De kattenbak wilden we liever niet midden in de keuken of woonkamer zetten en dus moest er een alternatief bedacht worden. In de woonkamer was een deur naar een berghok waarin o.a. de ketel hing, een prima plek voor de kattenbak dus. Maar tja je wil toch niet de hele dag de deur van zo'n hok open hebben staan en dus moest er een kattenluikje komen rechts, onderaan de scharnierzijde van de deur.
Mijn partner haalde de deur uit de scharnieren legde hem op een geleende werkbank en begon aan de hand van de adviezen op de verpakking van het kattenluikje de plek op de deur af te tekenen waar het gat moest worden gemaakt. De kat moest er nog even bij bestudeerd worden natuurlijk voor de precieze hoogte en zo was hij er helemaal klaar voor om de priem erin te zetten zodat het eerste gat gemaakt kon worden.
Ik keek het allemaal op een afstandje aan en zag de deur liggen. In gedachten hing ik de deur op en kon maar een ding concluderen..... "Tjonge, dat is wel een kattenluikje voor een grote kat of in ieder geval een die heel goed kan springen." zei ik.
Gelukkig hadden we dus net op tijd door dat mijn partner in plaats van rechts onderaan de deur te meten juist rechts bovenaan bezig was gegaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten