dinsdag 17 februari 2015

Blinde dropster: Missie geslaagd!

Blinde dropster: Missie geslaagd!
 
Na mijn nachtelijke avontuur van vrijdag de 13e had ik nog een pakketje over en dat zat ondertussen in mijn werktas in afwachting van een goed dropmoment. Gisteren leek het er even op. Ik stapte in de sprinter van Breda naar Den Bosch en in het eersteklas compartiment zat op dat moment nog niemand. Ik legde dus snel een pakketje neer en deed daarna of mijn neus bloedde.... De trein werd voller en voller en vooral ook steeds rumoeriger. Ik bedacht me toen dat de meerderheid die nu in zou stappen onderweg was naar het carnavalsfeest in Oeteldonk en dat mijn pakketje misschien later wel drijvend in een plas bier zou worden aangetroffen... Dus stopte ik het pakketje snel weer in mijn tas voor een geschikter moment.
 
Vandaag raakte ik in gesprek met iemand die erg somber bleek. Voor hem hoefde het allemaal niet meer. "Als het vandaag af is dan vind ik dat helemaal niet erg." Ik schrok hier nogal van en probeerde hem met wat positieve verhalen op te beuren. En zo vertelde ik hem van 'de anonieme sjaal' en van mijn voornemen om snel weer een pakketje te droppen. Met hem heb ik overlegd over de beste halte in de buurt. Nu maar hopen dat hij door ons gesprekje misschien iets minder somber is geworden. Ik had echt met hem te doen.
 
De door hem voorgestelde halte bleek overigens een echt succes. Bij aankomst was er nog niemand aanwezig en legde ik snel het pakketje op het bankje. Omdat ik vanuit het bushokje de bus niet kon zien aankomen en mogelijk ook niet zichtbaar genoeg zou zijn stak ik het fietspad over om bij de haltepaal zelf te gaan staan. Vandaag was dat geen probleem natuurlijk maar als het regent dan baal ik er altijd wel wat van.... Ik belde ondertussen even met mijn moeder en terwijl we in gesprek waren hoorde ik achter me iemand aankomen. Ik bleef bellen maar ondertussen luisterde ik natuurlijk wel naar wat er achter me gebeurde. Even erna kwam er nog iemand bij de halte en raakten ze samen in gesprek. Ik hoorde het volgende: "Leuk he!" "Ik ga zo naar mijn moeder en dan neem ik hem gelijk mee." "Ik stop hem lekker in mijn tas." Daarna raakten ze in een vrij geanimeerd gesprek en kwam al snel de bus.
En ik.... stond erbij en... luisterde ernaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten