zondag 22 februari 2015

Een schuiver

Een schuiver
 
Half oktober maakte ik een flinke schuiver toen na een storm de stoep hier vlakbij bezaaid lag met beukenootjes. Ik viel net niet maar maakte een heel rare zwieper en mijn voet kreeg wel een flinke klap mee. In eerste instantie leek het mee te vallen en kon ik gewoon verder maar een paar uur later bleek het toch mis en kon ik nauwelijks vooruit komen van de pijn in mijn voet. Het duurde enkele dagen voor ik de link legde tussen de schuiver en de pijn. Iets wat me vreemd genoeg vaker gebeurt....
Maar goed... 'life goes on' en ik dus ook.
Mijn voet bleek een flinke knauw gehad te hebben, de teen leek ontzet, de enkelbanden gerekt en vvoral had ik last van een fiks hielspoor. De fysiotherapeut tapete de voet verschillende malen flink in en ondertussen strompelde ik verder met de kiezen op elkaar.
Eind december kon ik helemaal niet meer vooruit en ging ik toch maar naar de dokter. (Niet te vroeg... zullen we maar zeggen) Naast de eerder genoemde mankementen was nu de zaak ook gaan ontsteken en dus was het niet zo vreemd dat ik nog nauwelijks vooruit kwam.
Met pijnmedicatie, zoveel mogelijk rust en..... ai een dosis geduld.... begint het nu langzaamaan wat te worden. De teen en enkel doen nog nauwelijks pijn en het hielspoor lijkt ook wat minder te worden. Mag ook wel want ik ben het ondertussen flink beu.... LOL.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel logisch dat het een poos duurt want tja stil zitten is natuurlijk niet mijn sterkste kant en het werk, de boodschappen en wandelen met Preston moeten natuurlijk ook gewoon doorgaan.
Lange stukken lopen zat er helaas de afgelopen periode dus niet in. Natuurlijk zijn we wel zo veel mogelijk op stap gegaan en zijn er verschillende mensen zo lief geweest om zo nu en dan eens een rondje met Preston extra te lopen maar nu ziet het er naar uit dat we die draad ook weer langzaamaan kunnen gaan oppakken. Vanmorgen zijn we na ons dagelijkse ronde vrij nog een grotere ronde gaan lopen. Het was genieten! Daarna ben ik natuurlijk wel met mijn voet omhoog gaan zitten maar dit rondje neemt men ons niet meer af!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten