zondag 20 september 2015

Gedicht - Rommelmarkt

Rommelmarkt

Rommelmarkt hier in de Maaspoort.
In de sporthal was het feest.
Ik dacht laat ik onze grens verleggen
Die van mij natuurlijk nog het meest.

Wat een doolhof is die sporthal
het is moeilijk er de weg te vinden.
Ik kan nu uit ervaring zeggen
'tis niet makkelijk daar voor blinden....

Maar met hulp van wat passanten
konden we de zaal toch in
en op de tast van voor naar achter
kreeg ik het daar écht naar mijn zin.

Hier en daar had ik gesprekken
en ontmoette interessante mensen,
met zelfs dezelfde interesses.
Wat kan een mens zich beter wensen?

Ik kocht er niets en kwam toch rijker buiten
weer een ervaring opgedaan
met een schouderklopje voor mezelf
"Knap hoor meisje. Goed gedaan!"
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten