donderdag 24 september 2015

Raad het geluid

Raad het geluid
 
Na een reis met hindernissen kom ik op station Den Bosch aan. Er staat een bus en ik kan dus meteen instappen, Ik check in en kruip met Preston aan de voeten op het bankje achter de lege chauffeursplek. Nu maar hopen dat de chauffeur snel komt want ik wil naar huis om lekker op de bank te kruipen.
Er stappen nog enkele andere reizigers in waaronder twee die bijzondere bagage bij zich hebben. Het klinkt als iets metaligs op wielen. Ik kan natuurlijk niet zien wat het precies is en alsof het een spelletje is gaat mijn fantasie met het geluid op de loop. Ik bedenk me ondertussen ook nog dat dit waarschijnlijk veel lawaai zal gaan geven tijdens de rit.
Gelukkig stapt vrij snel daarna de chauffeur in en kan de tocht naar de Maaspoort beginnen. Net als de rest van de reis verloopt ook deze met hindernissen. Half Den Bosch ligt momenteel open en dus moet er veel omgereden worden. En natuurlijk levert dat weer vele files en opstoppingen op.
Via de Zuidwal gaan we naar de Parade. Ik bedenk me ondertussen hoe wonderlijk het is dat het redelijk rustig is in de bus. De bijzondere bagage schuift een enkele keer en geeft minimaal geluid. Waarschijnlijk houdt de reiziger het dus héél goed vast....
Als de bus de Parade op draait zet de chauffeur hem aan de kant. Hij stapt uit en begint om de bus heen te lopen. Ik hoor hoe hij in gesprek raakt met anderen en omdat ik achter ons ook een bus hoor neem ik aan dat daar een andere chauffeur bij is. Ineens bedenk ik me wat er aan de hand kan zijn....Wat als hij nou het geluid verkeerd geïnterpreteerd heeft? Als ik het niet had gehoord bij binnenkomst van de reizigers dan zou ik zelf gedacht hebben dat het een van de kleppen buiten aan de bus zou zijn....
Zodra de chauffeur weer langs de deur komt spreek ik hem aan. "Chauffeur, het geluid dat u hoort is bagage!" De chauffeur stapt in en bevestigt dat hij op zoek is naar de bron van een vreemd geluid dat hij tijdens het rijden hoort . Hij loopt de bus in en..... probleem opgelost!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten