vrijdag 18 september 2015

Op stap zonder Preston

Op stap zonder Preston

Gisteren leek het weer prima te gaan met Preston maar vannacht voelde hij zich toch weer niet lekker.
Omdat ik natuurlijk ver weg moest vandaag belde ik bij nacht en ontij pap en mam uit bed en zo kon ik toch met een gerust hart gaan werken.
Zij zijn met Preston naar de dierenarts gegaan en die concludeerde net als ik dat hij last van zijn maag heeft. En zo moet hij nu dus een week lang op een dieet van rijst en kip.
Gelukkig heeft hij zijn eerste portie daarnet toch wel met smaak verorberd dus ik ga er van uit dat het vast wel weer goed komt met hem. Hij is in ieder geval ondeugend genoeg vandaag.....

Voor mij werd het zo wel een spannende dag zonder Preston en met stok. Ik moest naar station Diemen Zuid, een station dat ik volgens mij nog nooit bezocht heb. Op Amsterdam Amstel zou ik 3 minuten hebben om over te stappen waarbinnen ik moest uitchecken bij NS, inchecken bij de metro en ook nog van perron moest wisselen. Ik vertrok een half uurtje eerder dan gepland van huis zodat ik in alle rust zou kunnen reizen. Toen ik mijn telefoon checkte bleek ik ook nog een alternatieve reis te kunnen maken via Amsterdam Zuid waarbij ik dan 14 minuten overstap zou hebben en niet zou hoeven uit- en in- te checken. Maar tja..... die rust bleek me niet gegund want toen we op punt van vertrekken uit Utrecht stonden werd er omgeroepen dat er een seinstoring was bij Amsterdam Zuid en dat er dus flink wat vertraging zou ontstaan. Ik vloog dus heel snel toch de trein uit om aan de overkant nog net in de trein te glippen die naar Amsterdam Amstel ging. Daar aangekomen was er gelukkig een medereiziger zo lief om me te helpen. en zo lukte het me om de overstap van 3 minuten naar de metro te halen. En het resultaat was dat ik zelfs ruim op tijd bij mijn klant arriveerde.
Toen ik terug ging hoorde ik allerlei berichten over treinen die niet reden in de omgeving van Rotterdam vanwege de inzet van hulpdiensten. In principe had ik daar geen hinder van, ware het niet dat reizigers voor die richting dus allemaal richting Den Bosch gedirigeerd werden. De eerste beste mogelijkheid die ik kon verzinnen richting huis nam ik en zo reisde ik in een paar overvolle treinen via Amsterdam Zuid retour.

Terug in Den Bosch werd ik opgewacht door mijn ouders en Preston, die er gelukkig een stuk florissanter uit zag dan toen ik vertrok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten