maandag 15 februari 2016

Gedicht - ‘Katerse’ praktijken

‘Katerse’ praktijken
 
"Vrouwtje kom eens kijken,
ik kan echt niet in mijn mand
want daar ligt die grote zwarte
en hij gaat niet aan de kant."
 
"Wanneer ik er dan bij wil
mauwt die enorme zwarte kater:
"Dit plekje is bezet,
probeer het nog eens... later.""
 
"Hij blijft daar gewoonweg liggen,
sluit zijn ogen en gaat pitten.
En ik ben dan gedwongen
er maar naast te blijven zitten."
 
"Daar ligt hij nu te ronken,
écht waar, midden op de mat.
Vrouwtje 't is niet eerlijk,
Ik ben het nu zó zat..."
 
Ík moet altijd luisteren
en zo'n beest heeft, volgens zeggen, personeel
maar dat ik er niet meer bij mag
dat vind ik gewoonweg crimineel."
 
"Ik denk dus dat het de hoogste tijd wordt
dat jij nu je over(ge)wicht laat blijken
En stantepede dus een eind maakt
aan deze 'katerse' praktijken..."
 

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten