woensdag 10 februari 2016

Gedicht - Mijn trouwe viervoeter

Mijn trouwe viervoeter
 
Mijn trouwe viervoeter
Heeft mij altijd aan zijn zij.
Waar hij is daar ben ik
waar ik ben daar zijn wij.
 
Hij loodst ons langs obstakels
of staat soms ineens stil.
Dan hoor ik hem bijna denken.....
"Is dit hier wat je wil?"
 
Hij leest echt mijn gedachten
weet wat ik heel graag doe
en brengt me zonder vragen
naar ... mijn favoriete winkels toe.
 
's Avonds bromt hij soms wat dwingend
"Vrouwtje het is de hoogste tijd,
dat je nu snel in de keuken
mijn bak met eten voorbereidt.
 
"En mocht je het vergeten,
zondags om  9 uur....,
dan rent op het veld hierachter
nog zo'n zelfde creatuur."
 
"Ik wil dan heel graag spelen
na weer zo'n week hard werken
dan doe ik weer energie op
en dat ga jij later, dan weer merken.."
 
Zo gaan wij door het leven
hij voor mij en ik voor hem.
Ik kan hem echt niet missen
en andersom is dat idem.
 

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten