vrijdag 12 februari 2016

Gedicht - Lieve mama

Lieve mama
 
Nu ik zelf wat ouder ben
zit ik met zoveel vragen.
Want hoe deed jij dat vroeger toch?
Hoe heb jij dat alles toen gedragen?
 
Je werkte hard op het kantoor
voor een extra cent liefst riks....
Daar profiteerden wij van mee,
door jou ontbrak het ons aan niks.
 
Altijd stond je voor ons klaar,
ons bedje was gespreid.
Kwamen we om 4 uit school
dan had je thee voor ons bereid.
 
En ondertussen had je al
het eten klaargemaakt.
en zelfs stiekem, in 't geniep,
nog iets leuks gebreid, gehaakt....
 
Gingen we naar sport of club
dan bracht jij ons daarheen.
En na afloop van ons uurtje daar
stond jij er weer meteen.
 
Met natte haartjes op de bank
mochten we nóg televisie kijken.
Terwijl jij achter in de kamer dan
nog snel de was ging strijken.
 
Lieve mama, ik bewonder jou
om alle kracht en positiviteit.
en ik hoop dat ik net als jij
mag worden mettertijd...
 

~  Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten