woensdag 27 mei 2015

Krentenbollen

Krentenbollen
 
Een van de eerste ervaringen die ik zelf met 'visueel gehandicapten' had was tijdens een dagje uit van wat toen nog de NVBS heette.
Het was een leuk uitje met o.a. een bezoek aan 'de Neeltje Jans' die toen nog in aanbouw was. We kregen die dag veel uitleg en konden ons van dichtbij en zelfs op de tast een beeld vormen van de immense werken daar.
Tussen de middag was ook een heerlijke lunch voorzien, met soep, broodjes en.... krentenbollen!
Bij ons aan tafel zat een blinde mevrouw met haar zoon. Deze constateerde op een bepaald moment een verontrustend feit..... er waren op onze tafel geen krentenbollen meer. "Mam, de krentenbollen zijn op? zei hij dan ook verontwaardigd. Waarop zijn moeder reageerde: "En op de tafel hiernaast?" "Pak ze daar maar dat zien ze toch niet!"
 
Stiekem moesten wij lachen..... Was dit nou galgenhumor….?
Maar ondertussen ben ik hier geloof ik zelf ook best bedreven in!

1 opmerking:

  1. ja hoor, zeer bedreven en het mooie is dat je daarnaast dingen vertelt alsof je ze gewoon kunt zien, dat je me boos weet te maken omdat je niet terugzwaait (logisch, maar op dat moment even verwarrend) en dat je beter fotografeert dan zienden. Je wilt niet weten hoe vaak ik om jou moet lachen :)

    BeantwoordenVerwijderen