woensdag 20 mei 2015

Weer eens op stap met de stok

Weer eens op stap met de stok
 
Afgelopen week gingen we, zoals vaker, naar Lourdes. Alles was geregeld en Preston zou wederom van de partij zijn.
Maar helaas gooide een communicatiefout met de dierenkliniek op het laatste moment roet in het eten. 2 weken voor vertrek bleek Preston niet te beschikken over de verplichte Rabiës-enting en was het te laat en mocht hij Frankrijk niet in. Even overwoog ik toch het risico te nemen maar omdat de kans op inname en quarantaine aanwezig was besloot ik hem in Nederland te laten.
Dus moesten we snel op zoek naar een alternatief voor hem. Uiteindelijk heeft hij een heerlijke week vakantie gevierd bij geweldige mensen in Dongen, waar hij, volgens mij, heeft genoten van flinke boswandelingen en het gezelschap van enkele andere maatjes.
Ondertussen moest ik me dus weer eens behelpen met de stok. Dat was al een hele poos geleden. Ik moest hem bijna letterlijk uit de mottenballen halen...
Ondanks dat het wel weer even wennen was ging het eigenlijk wonderwel. Natuurlijk kost het veel extra energie en 's avonds was ik dan ook vaak bekaf. Ik heb dan vooral mijn rust gezocht in het hotel. Wat overigens geen straf was want een van de andere pelgrims had net als mijn moeder en ik wat creatieve spullen meegenomen. Ik heb haar gelijk wat nieuwe technieken kunnen leren met de breiring. En zelf heb ik weer van een andere pelgrim  een nieuwe techniek, vinger punniken,  geleerd... waarmee ik nu mooie koorden kan maken. al met al was het dus een prima week.
Preston en ik zijn ondertussen weer herenigd en..... de Rabiës-enting is weer 3 jaar geldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten