vrijdag 1 mei 2015

Taxi!

Taxi!

Ik reis natuurlijk heel wat af. En maak ook heel wat taxi kilometers.
Vanwege mijn werk reis ik die met een business card van de NS. Dat maakt het reizen wel heel comfortabel. Ik kan een landelijk nummer bellen, krijg daar de beste callcenter medewerkers van Nederland aan de lijn en die regelen vervolgens mijn ritten. Dus als ik maar weet te vertellen waar en wanneer ik opgehaald wil worden en wat mijn eindbestemming is dan regelen zij alles.
Ik moet zeggen dat het bellen naar deze dames vaak een feestje is. Service hebben ze echt hoog in het vaandel staan. Nadat ze me enkele keren aan de lijn hadden gehad zorgden ze er al voor mijn nummer altijd paraat te hebben. Heel fijn, want om een 16-cijferig getal te onthouden is niet het makkelijkst. En verder hoef ik eigenlijk ook nooit te zeggen dat de hond erbij is, want nog voor ik dat kan vermelden hebben zij het al genoteerd. Dus bij deze.... een flinke pluim!

Zo door de jaren heen heb ik dus al veel taxi chauffeurs meegemaakt en komt het regelmatig voor dat ze als ik instap zeggen dat ik al eens eerder bij ze in de wagen heb gezeten. Vooral op de wat kleinere stationnetjes in Limburg worden vaak dezelfde chauffeurs gestuurd en krijg je bijna een band met elkaar. "Dag mevrouw Roijakkers, lang niet gezien."

Rondom Rotterdam heb ik helaas wel wat andere ervaringen. Vreemd genoeg komt het mededelingenveld van mijn boeking daar zelden mee door bij de chauffeurs. Met als gevolg dat ze dus 'onaangenaam' verrast worden als ze mij mét Preston aan zien komen. Het heeft me al menig keer een flinke discussie opgeleverd vooral omdat ze mij dan verwijten niet vooraf gemeld te hebben dat de hond erbij zou zijn. Uiteindelijk ben ik één keer daadwerkelijk geweigerd, en bleek een keer dat de chauffeur vertrokken was toen hij in de gaten kreeg dat ik een hond bij me zou hebben. Natuurlijk snap ik dat er situaties kunnen zijn waar een hond niet mee kan.... maar behandel me dan met respect en zoek een oplossing.

Een andere keer stond ik een half uur naast een auto te wachten. Ik was vroeg en had de taxi nog helemaal niet verwacht.  5 minuten na de afgesproken tijd reed de auto die de hele tijd naast me had gestaan weg. Toen de bestelde taxi er 10 minuten na de afgesproken tijd nog niet was ging ik bellen. Volgens de centrale had de chauffeur op me gewacht en was ik niet op komen dagen. De taxi werd opnieuw gestuurd. Wat bleek? Dit was dezelfde auto die al die tijd naast me had gestaan. De chauffeur had me wel gezien maar was niet naar me toegekomen. Zijn verklaring was dat hij had gezien dat ik met een stok liep en…. blinden reizen natuurlijk niet met een business card…

Maar goed.... meestal gaat het dus prima en heb ik een heel aangename reis. En heel soms gebeuren er van die bijzondere dingen. Zo werd ik eens opgehaald door een verlengde limousine. Dat had ik natuurlijk in eerste instantie niet door en ik was dus heel verwonderd toen de chauffeur me zij bij de derde deur in te stappen....
En onlangs werd ik opgehaald met een VIP-busje. Daarin bleek een luxe zitje te zijn met heerlijke stoelen en een tafeltje. . LOL.... het duurde wel even voor ik in de gaten had hoe dat busje nou in elkaar zat.... En ook Preston leek zich af te vragen wat dit nou voor een lekker busje was met fijne vloerbedekking.

Maar ook ben ik eens in een verkeerde taxi gestapt en kwam ik daar pas na 5 minuten achter toen de 'echte' taxichauffeur me belde om te vragen waar hij me kon vinden...

Hoe dan ook maak je dus zo wel eens wat mee in de taxi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten