zondag 31 mei 2015

Blinde dropster - ijverig aan het werk

Blinde dropster - ijverig aan het werk
 
Ook al drop ik momenteel niet toch ben ik wel degelijk met de anonieme sjaal bezig....
Ondertussen is de krat waarin ik mutsen en sjaals stop om te droppen al weer aardig gevuld met 6 of 7 mutsen en 2 lekkere sjaals.
De tweede sjaal heb ik grotendeels gebreid terwijl ik op vakantie was in Lourdes. Hij is op naalden 3 gebreid in de valse patentsteek.
Terwijl ik daar in Lourdes was heb ik overigens ook nog lesgegeven met de breiring. Vorig jaar had ik die bij en keken mijn medepelgrims hun ogen uit naar wat ik zat te doen. Een ervan vond het zo leuk dat ze ter plekke bedacht dat ze dat ook wilde leren. Ik heb haar dus toen de basisbeginselen geleerd. Deze keer had ze haar eigen breiringen bij en kon ik de les aan haar voortzetten. Ik leerde haar nu hoe ze een mooie omslag kon maken en hoe ze de muts op een hele mooie manier kon afronden.
Het was superleuk om haar dit te kunnen leren en ik weet dat zij haar nieuw verworven kennis ook weer doorgeeft aan een groep mensen die ze begeleidt. En wie weet..... gaan we een volgende keer weer verder met de les.
Van een andere pelgrim leerde ik zelf nog een leuke voor mij nieuwe techniek. Een koordje punniken op je vingers. Het koordje dat hiermee ontstaat is echt geweldig en ik heb er dus ondertussen al weer verschillende van mijn projecten mee kunnen verfraaien. Zo heb ik bij een van de mutsen die ik met een dubbele draad had geloomd de draden gelijk tot een koordje gepunnikt en daaraan een pompon bevestigd. Bij een andere muts heb ik er juist een leuk strikje mee kunnen maken en zo biedt het dus weer allerlei nieuwe mogelijkheden.
Al met al ligt er over een tijd dus weer een leuke hoeveelheid 'dropmateriaal' klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten