zondag 30 augustus 2015

'Klabang!!! '

'Klabang!!! '
 
'Klabang!!! '

Ik zit ineens rechtop in mijn bed, ontwakend uit een droom, die ik gelijk compleet vergeten ben, met mijn hart kloppend in mijn keel. Waar kwam die ineens vandaan?
Ik realiseer me dat het onweert en dat de bliksem voor mijn gevoel zo'n beetje naast me moet zijn ingeslagen. Ik hoor de klap nog nadreunen en voel hoe mijn hart nog steeds een aangepast tempo aanhoudt.....
Tjonge.... dit kan niet anders dan een inslag zijn hier heel dicht in de buurt.
Ik reik naar mijn wekker en hoor dat het 4.06 uur is. Ondertussen verbaas ik me dat er geen regen valt en.... wordt op mijn wenken bediend als de lucht openbreekt en al het water in een keer naar beneden wordt gestort.
Maar net zo snel als het is gekomen lijkt het natuurgeweld ook weer te verdwijnen. Ik zie de flitsen en tel: een, twee, drie...... dertien.. 'Boem' klinkt het dof en ver weg en ook de regen gaat snel over in nog een enkele drup en daarna stilte.
Omdat ik het idee heb dat er toch meer buren gewekt moeten zijn door de enorme klap pak ik mijn iPad en check Twitter. Maar daar blijft het rustig, lijkt het, en ook ik besluit mijn rust weer te zoeken.

'Klabang!!! 7:42 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten