donderdag 20 augustus 2015

Leven tot op de centimeter

Leven tot op de centimeter

Ik merk dat ik leef tot op de centimeter nauwkeurig. Als ik 'hier' zeg dan bedoel ik ook 'hier' precies op de plaats waar ik nu sta.
Hoe anders interpreteren zienden dat vaak. 'Hier' kan varieren van precies hier tot binnen deze parameter en wie weet dus meerdere vierkante meters groot zijn....
Als ik hier in huis iets doe dan heeft alles een vaste plaats en volgorde. En wie me wil helpen, helpt me het best door het mijzelf te laten doen.
Vooral mijn ouders ondervinden dat maar al te vaak aan den lijve, als ik na een bezoek van hen binnen een kwartier weer aan de telefoon hang om enkele dingen te verifiéren..... "Waar is mijn afstandsbediening gebleven?" "Waar is dat betreffende item neergezet of gelegd?" "Mijn jas is niet mee naar binnen gekomen." Waarbij we dan steevast weer kunnen concluderen dat mijn hier niet dat van hun is... en dat de jas gewoon ergens aan de kapstok hangt, de afstandsbediening op tafel ligt in plaats van bij de tv en de andere spullen gewoon net iets verder op de tafel staan dan ik heb afgetast.

Deze week werd het ook weer een paar keer (pijnlijk) duidelijk hoe verschillend mijn hier en dat van anderen kan zijn.
Zo lag ik bijna gestrekt over een van mijn stoelen. Een buurtbewoonster had me tijdens de uitlaatronde van Preston ergens over aangesproken en ik had haar even binnengenodigd zodat ik het voor haar uit kon zoeken. Bij haar vertrek liet ze een stoel midden in de kamer staan..... en toen ik later weer naar de keuken liep ontdekte ik dus hoe pijnlijk het kan zijn als spullen niet op de centimeter nauwkeurig teruggeplaatst zijn.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten