maandag 5 oktober 2015

Blinde dropster: DAS-succes zonder droppen

Blinde dropster: DAS-succes zonder droppen
 
Vanmorgen moest ik les geven aan iemand die flink in de put zat. Het werd dus meer een peptalk dan daadwerkelijk les.
Deze dame had altijd goed gezien en voor iedereen klaar gestaan en vond het enorm moeilijk om nu juist van iedereen hulp te moeten vragen en aanvaarden.
Ik vertelde haar hoe ik dat voor mezelf ondertussen, zo goed en zo kwaad mogelijk als ik dat kan, een plaats heb gegeven. Waarbij ik er vanuit ga dat we allemaal deel uitmaken van een groot geheel en geven op de plekken waar we kunnen en ontvangen op de plekken waar het nodig is. Ze vroeg toen wat zij dan met haar handicap nog zou kunnen doen.... Als voorbeeld haalde ik een 'droppakketje' uit mijn tas. Ik vertelde haar van 'de anonieme sjaal' en hoe een eerste pakketje van Linda zo'n beweging van positiviteit in gang heeft gezet.
En zo had mijn pakketje nog voor het ergens werd neergelegd al een glimlach tot stand gebracht.
Toen ik vertrok liet ik een heel andere dame achter dan degene die ik vanmorgen had ontmoet. Geweldig hoe een stukje positiviteit een ander weer verder kan helpen.
En het pakketje? Dat heb ik natuurlijk onderweg naar huis ergens in een trein een nieuw thuis bezorgd..... Nu maar afwachten of daar nog reactie op komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten