zondag 25 oktober 2015

Blinde dropster op weg naar 'thuis'.....

Blinde dropster op weg naar 'thuis'.....
 
Een dagje naar mijn ouders en wat doe je dan onderweg? Precies!
 
Gelukkig had ik rekening gehouden met de wintertijd en stond ik niet een uur te vroeg bij de halte. Ik had er wel aan gedacht dat de bussen in het weekend wel eens wat vroeger voorbijrijden en er dus voor gezorgd dat we nog net wat eerder aanwezig waren. Dat gaf ons de gelegenheid om de eerste ''drop' gelijk ongezien neer te leggen.
Bij het instappen van de bus hoorde ik achter me een gesprek tussen twee medereizigers. "Je laat iets liggen." "Nee hoor dat lag er al. Waarschijnlijk iets gebreid want het is van de 'anonieme sjaal'."
Of een van beiden het pakketje uiteindelijk meenam weet ik niet maar toch had ik al lol.
 
In de trein naar Eindhoven schoof ik een pakketje onder mijn tas zodat ik het bij het verlaten van de trein daarmee op z'n plek kon schuiven. Toen ik bezig was de hond in te tuigen en mijn tas oppakte stond net de reizigster achter me op. Ze keek over de leuning van de stoel en zei me dat ik mijn wol vergat. “Nee hoor", zei ik. "Had u dan geen wol bij u?", vroeg ze. "Nee hoor.", zei ik weer. Toen maakte ik me snel uit de voeten voor ik in lachen uit zou barsten. Achter me hoorde ik haar nog net zeggen: "Oh, het is van de anonieme sjaal. Wat leuk."
 
En nu dus maar afwachten of de 'drops' hier nog opduiken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten