zaterdag 10 oktober 2015

Gedicht - 'Lila Lauter'

'Lila Lauter'
 
Dit gedicht gaat over Lila Lauter,
mijn eigen huis- en tuinkabouter.
 
Door haar ben ik altijd tiptop.
Écht ze doet een super job!
 
Sommige dingen moet ze nog wel leren,
maar haar inzet kan ik heus waarderen.
 
Al lijken mijn kleren soms wat grauw,
met wasprogramma's neemt zij het niet zo nauw.
 
Mijn kleren zijn ook niet altijd droog,
want de droger zit voor haar te hoog.
 
Zitten er kreukels in mijn kleren?
Tja ze moet het strijken nog steeds leren.
 
Elastische kousen vindt ze van de gekken,
want daar moet ze zich een bult aan trekken.
 
Over de kleur van al mijn sokken,
vindt Lila het leuk om soms te jokken.
 
Lila houdt niet zo van boenen.
Óók niet als het gaat om schoenen.
 
Pas heb ik eens wat geld gevonden.
Ze had toen mijn veters voor me vastgebonden.
 
Ze vindt het leuk me soms te pesten
en mijn kleurenkennis wat te testen....
 
Vandaag heeft ze een groene trui voor me meegenomen
zodat ik netjes op mijn werk kan komen.
 
Ja echt, door haar kom ik altijd OK voor de dag,
of toch minstens, met een hele brede lach.
 
Dat is dus het verhaal van Lila Lauter.
Mijn eigen huis- en tuinkabouter

"Wat een leuke blauwe trui draag je vandaag, Maritha !"
 
Dus zoekt u nog een leuk cadeau voor blinden?
Help ze dan hun eigen kaboutertje te vinden!

 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten