maandag 23 maart 2015

Check, check, dubbelcheck.....

Check, check, dubbelcheck.....

Tjonge, jonge wat ben ik vandaag vaak op zoek geweest naar de in- en uitcheckpalen.
De reis ging van Den Bosch naar Enschede en weer terug. Eigenlijk had ik bedacht om via Utrecht en amersfoort te reizen omdat ik dan helemaal met de NS zou reizen. Maar helaas ging dat niet vanwege het ongeluk nabij Apeldoorn. Dus zat er niets anders op dan via Zutphen en Hengelo te reizen, wat helaas betekende dat ik met de NS, Synthus en weer NS zou reizen.
Op de heenweg ging alles nog redelijk voorspoedig. Ik had in Zutphen 3 minuten en in Hengelo 4 minuten om over te stappen, uit te checken bij de ene en in te checken bij de andere maatschappij. Met een beetje hulp van mede-reizigers lukte het en kwam ik dus mooi op tijd aan in Enschede.
Helaas ging de terugreis iets minder gesmeerd. Ik checkte bij NS in in Enschede en stapte in de trein naar Hengelo. Het was een stukje van amper 10 minuten maar de trein kreeg problemen en daardoor haalde ik de overstap niet. In Hengelo aangekomen checkte ik uit bij NS en in bij Synthus. Net op dat moment maakte iemand me erop attent dat er nog een verlate NS trein stond naar Deventer die ik ook kon nemen. Ik probeerde dus weer uit te checken bij Synthus maar dat ging dus niet bij die palen waar ik het net had gedaan. Ik liep dus snel naar de trein en riep om een conducteur voor hulp. De conducteur rende daarop met mijn kaart naar een andere set palen en checkte uit bij Synthus en in bij NS. Precies op het moment waarop ik wilde instappen werd ik echter weer teruggefloten, ook deze trein ging niet rijden. Dus wederom moest ik op zoek naar andere palen om weer uit te checken bij NS en in te checken bij Synthus. Gelukkig vond Preston daarna snel een bankje want we hadden er al flink het heen en weer van gekregen. De volgende Synthus trein reed gelukkig wel en zo kwamen we in Zutphen aan. Je raadt het al.... we mochten weer uitchecken bij Synthus en inchecken bij.... nS. Nu konden we gelukkig even blijven zitten en onze welverdiende boterham nuttigen. In Den Bosch nog een keer uitchecken bij NS en..... toen hoefden we alleen nog maar met de bus en..... ook daar weer hetzelfde ritueel.

En zo hadden we ons weer een dag prima bezig gehouden en in totaal 20 keer in- of uitgecheckt. LOL
Lang leve de vooruitgang. De OV-kaart zou het reizen eenvoudiger maken maar geef mij dan maar de oude 'moeilijke' situatie waar ik bij het instappen van de bus mijn kaart liet zienm, een praatje maakte met de chauffeur en onderweg heel soms nog een conducteur zag die ook even naar mijn kaart informeerde....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten