dinsdag 3 maart 2015

Een dagje rustig aan

Een dagje rustig aan
 
Vandaag voelde het alsof ik aan het spijbelen was. Ik hoefde Den Bosch niet uit voor het werk. Mijn klant woonde achter het station in de wijk en de bus die bij mij vertrekt kwam zelfs tot bij hem.
Natuurlijk was het wel even zoeken. Ik meende te weten waar de bus stopte maar dat bleek net om de hoek te zijn. Ik moest dus even omschakelen... Gelukkig stapte ik uit bij een scholencomplex en kon een van de jongeren daar me met zijn telefoon precies vertellen hoe ik moest lopen. Mazzel dus!
De ochtend verliep verder voorspoedig en zo kon ik dus mooi op tijd weer naar huis. Fijn een dagje rustig aan doen na een nogal hectische week en weekend.
We liepen via de passerel van achter het station naar voren. In- of uitchecken hoefde natuurlijk niet want vandaag hadden we geen trein nodig. Maar Preston wilde toch zijn kunstje tonen en showde een voor mij nog onbekende incheckpaal! Natuurlijk kreeg hij daar een lekker stukje appel voor.
Thuisgekomen wilde ik net mijn jas uittrekken toen ik telefoon kreeg. Mijn vroegere collega was in de buurt. Ik hield de jas dus aan en we zijn gezellig samen een kop koffie hier in de buurt gaan drinken.
Daarna konden we ons eindelijk hier thuis opwarmen want ondertussen waren zowel Preston als ik flink nat geworden.
Wat is het dan heerlijk om lekker thuis te zitten, de kachel aan te zetten, wat lekkers te eten en te drinken en.... je Fröbelspullen tevoorschijn te halen.
Vandaag even geen mutsen of sjaals maar heel simpel... pompons. Ik heb verschillende pomponmakers en wilde nu wel eens zien welke voor mij het handigst was. LOL.... hier en daar ging het wel even mis maar uiteindelijk heb ik er toch een paar liggen waar ik trots op ben. Gisteren had ik er ook een gemaakt en dat bleek later maar een halve. In eerste instantie vond ik die dus niet geslaagd maar grappig genoeg zag ik er later juist een boel mogelijkheden mee. Ik denk dat die een plaatsje gaat krijgen op een krans die ik wil maken.
En zo zijn er al weer een heleboel nieuwe, creatieve Ideeën die in mijn hoofd vorm beginnen te
krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten