donderdag 19 maart 2015

Medicijnen...

Medicijnen...

Net als veel mensen heb ik dagelijks een paar tabletjes nodig. Niets spectaculairs maar toch wel essentieel om te functioneren En daarnaast heb ik ook nog wat andere medicijnen onder handbereik voor het geval dat er bijv. een migraine aanval of een allergie de kop op steekt, etc.
Helaas veranderen verpakkingen van medicijnen regelmatig en het komt ook nogal eens voor dat je iets anders' vergelijkbaars krijgt. Op zich natuurlijk begrijpelijk vanuit het standpunt van de betaalbaarheid van de zorg maar helaas brengt het wel de nodige problemen met zich mee. Waar ik vroeger gewoon feilloos het  doosje en de strip van de migraine tabletten kende is dat nu zeker niet meer het geval. De ene keer is het doosje ongeveer vierkant, de andere keer langwerpig. De ene keer zitten de tabletjes overdwars in de strip, de andere keer naast elkaar. De ene keer zijn de tabletjes halve maanvormig, de andere keer rond. De ene keer is de naam zus en de andere keer zo.... De ene keer zijn de doosjes gebrailleerd, de andere keer niet of is de sticker juist over de braille aanduiding heen geplakt. En wat voor de migraine tabletten geldt, geldt ook voor de allergie tabletten en ga zo maar door.

Nu dacht ik geholpen te zijn met een medirol. De apotheek verpakt dan je medicatie per dag of dagdeel. Gisteren ben ik er voor bij de apotheek geweest en heb de eerste weekdosering meegenomen. Hardstikke handig.... alleen kwam ik er nu al achter dat ik het toch nog weer anders moet gaan aanpakken. Want naast de voorgeschreven medicatie gebruik ik ook nog wat vitamines bijv. die ik normaal gesproken ook mee uitzette.

Al met al is het nu dus zoeken naar een goede manier om op een verantwoorde, veilige en hopelijk ook praktische manier met medicatie om te gaan.

Dit zijn nou van die momenten waarop ik een paar goed werkende oogjes heel handig zou vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten