maandag 15 juni 2015

Alle wegen leiden naar....

Alle wegen leiden naar....

Vandaag moest ik naar station Chevremont. (Ik blijf die naam geweldig vinden.) Omdat ik de rit de afgelopen periode al twee keer eerder maakte zag ik hem al helemaal zitten... tot ik op station Den Bosch begreep dat de treinen naar het zuiden vanwege het Pink pop festival van afgelopen weekend nog een aangepaste dienstregeling reden. Gelukkig had ik mijn telefoon paraat met daarop verschillende handige apps en zo kon ik een alternatieve route uitstippelen. En wat bleek.... ten tijde van Pink pop leiden alle wegen naar Landgraaf.

In plaats van de trein naar Maastricht kon ik in een ruk door naar Heerlen. Daar moest ik wel even uitchecken en inchecken maar de overstaptijd was ruimer dan normaal en gaf dus geen enkel probleem. Op Heerlen station was het zelfs zo vroeg op de ochtend al super gezellig en druk. Er werd muziek gedraaid en een omroeper vertelde alles over inkomende, gereedstaande en vertrekkende treinen. Overal liepen mensen in van die gele hesjes waardoor hulp krijgen een eitje was. Wat mij betreft mag dit vaker zo... smile.
In Landgraaf moest er nog wel overgestapt worden. Ik kwam aan op perron 1 en zou weer vertrekken van perron 2. In mijn beleving zou het de overzijde van het perron kunnen zijn maar dat bleek niet het geval. Landgraaf bleek aan de andere zijde nog een perronnetje verscholen te hebben. Ook hier veel van die mannetjes in gele vestjes dus het kon niet mis.

En zoals het heen ging, ging het terug ook lekker gesmeerd. Wat is dat heerlijk reizen als er zoveel informatie gegeven wordt. En leuke bijkomstigheid waren alle vrolijke maar niet altijd evenwakkere.... festivalgangers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten