zondag 14 juni 2015

Songtekst - Kim Wilde - 2-6-5-8-0

Songtekst - Kim Wilde - 2-6-5-8-0

Door mijn blog krijg je natuurlijk een indruk van wie ik ben, wat me bezighoudt, wat ik leuk vindt en waar ik zoal tegenaanloop in het leven. Naast mijn avonturen als 'blinde dropster', mijn ervaringen met mijn beperking, mijn creatieve uitspattingen  en mijn gedichten en andere schrijfsels is muziek ook iets wat een beeld kan geven over de persoon die ik ben. Er zijn zoveel stukken die iets bij me teweeg brengen, soms door de tekst, soms door de muziek maar vaak ook door de context waarin ik het nummer heb gehoord. Daarom wil ik vanaf nu ook zo nu en dan eens een songtekst plaatsen van een nummer dat op de een of andere manier voor mij speciaal is.

Vandaag een songtekst van Kim Wilde. Ik neem deze als eerste omdat mijn muziekbeleving gevoelsmatig ook bij haar begonnen is met een muziekcassette die ik in de jaren '80 van mijn vader kreeg. Het meest bekende nummer van de cassette is natuurlijk 'Kids in America' dat bijna iedereen van mijn generatie wel kent. Maar voor mij is er een ander redelijk onbekend nummer van de cassette dat nog vaak door mijn hoofd speelt. '2-6-5-8-0'. Over de inhoud van de tekst had ik toen echt totaal geen benul. Het was puur het herhalend telefoonnummer dat mijn fantasie prikkelde. Ik probeerde me altijd voor te stellen wie je aan de telefoon zou krijgen als je dat nummer nou eens echt zou bellen... En heel eerlijk gezegd moet ik bekennen het ook wel eens bijna gedraaid te hebben. Maar helaas kende ik het kengetal niet. LOL
Mijn broer heeft het nog eens voor me tot ringtone verwerkt en zo kon ik lange tijd nog extra van het nummer genieten. Wat soms wel heel letterlijk gebeurde want dan ging mijn telefoon over en begon ik automatisch mee te zingen tot ik ineens bedacht dat dit deuntje betekende dat er iemand in afwachting was van mijn reactie....
 
 
Kim Wilde - 2-6-5-8-0

i watch a man sitting down the park
the flashy suit manufactured by the makers
he's got a pen and he circles an add
it makes him laugh 'cos he's reading dirty papers
2-6-5-8-0

she doesn't know but she's getting his call
he's talking straight but he wants it in a strange way
she combs her hair doesn't worry at all
he could be mad but its just another pay day
2-6-5-8-0
2-6-5-8-0
2-6-5-8-0 oh, dial it if you want to know me

she likes to live on the poor side of town
she's shacking down with a guy from west guiana
the boys around always look at the ground
oh, what they'd give for a night with that piranha
2-6-5-8-0
2-6-5-8-0
2-6-5-8-0 oh, dial it if you want to know me

she doesn't have to make her money that way
she's such a pretty young girl
i guess they love it 'cos you hear when they stay
they cry oh, oh, oh

this guy arrives looking scared as a rat
he needs her love but he wants it like a brother
three hours later he crawls out on his knees
she's laughing loud 'cos he's calling for his mother
2-6-5-8-0
2-6-5-8-0
2-6-5-8-0 oh, dial it if you want to know me

2-6-5-8-0
2-6-5-8-0
2-6-5-8-0 oh, dial it if you want to know me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten