maandag 29 juni 2015

Gedicht - Was dit alles slechts een droom?

Was dit alles slechts een droom?

wat ik hier nu vind...
een klein deurtje bij de plint
Het is echt raadselachtig
heel klein maar o zo prachtig
Het was er niet tevoren
maar ineens zag ik het gloren
Ik zag op de deur een mini knopje
en gaf daarnaast een heel zacht klopje
En in een glimpje van de maan
zag ik het deurtje opengaan
Daar kwam een lief klein feetje
Ze droeg een alleraardigst kleedje
Met daarop 2 rode zakjes
en ze liep op kleine, hoge hakjes
Al was ze zelf niet groot
haar haar was lang en rood
En daar kwam ook een heel klein ventje
zijn neus leek op een lekker krentje
Ik keek hem aan en wat ik zag....?
Hij had een rimpelige, brede lach
Hij had duidelijk goede zin
Met kuiltjes in zijn wangen en zijn  kin
Wat waren deze twee toch klein
Haar handjes waren teer en fijn
De zijne klein maar o zo krachtig
En daar liepen ze tesaam, eendrachtig
Ze liepen op de tafel toe
En klommen naar boven, je snapt niet hoe...
Een appel lag daar op een schaal
Het rode blosje was wat vaal
Het feetje heeft hem toen gewreven
Ze was, dat zag je, echt bedreven
Daar ligt de appel nu te glimmen
Terwijl zij weer naar beneden klimmen
En zachtjes in hun deur verdwijnen
Die ik er zo plots heb zien verschijnen
Ik zie het deurtje nu vervagen
En kan niet anders dan me afvragen

Was dit alles slechts een droom?
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten