maandag 8 juni 2015

Woon- werkverkeer

Woon- werkverkeer

6 uur ... snel met Preston naar buiten om zijn ronde te doen. Gelukkig lukt het hem om snel te plassen en te poepen en staan we rond 10 voor half 7 bij de bushalte.
De bus komt mooi op tijd en kan op dit vroege uur snel doorrijden. En dat is mazzel want daardoor kunnen we 20 minuten eerder dan gepland een trein halen richting Tilburg.
In Tilburg kunnen we rustig de trein verlaten het perron oversteken en komt zo'n 10 minuten later de trein naar Rotterdam. Ik neem me voor vlak voor Rotterdam een sanitaire stop te maken omdat er daarna geen mogelijkheid meer voor is.
Helaas.... in Dordrecht stroomt de trein zo giga vol dat een toilet vinden onmogelijk is.
Gelukkig ben ik ruim een half uur eerder dan gepland in Rotterdam en is er dus speling.
Ik zoek de poortjes en probeer me in de enorme stationshal te oriënteren om de liften van het metrostation te vinden. Dat valt niet mee want sinds een tijd kun je die slechts van een kant benaderen en moet je daar eerst nog poortjes door. Terwijl ik sta te bedenken hoe dit aan te pakken komt er iemand van de NS en vraagt of ik hulp nodig heb. Ik besluit dat mijn sanitaire behoefte groter is dan de wens de lift van het metrostation te vinden. In de hoek van de grote hal wijst hij me een andere lift en bovengekomen wordt ik door een vriendelijke toiletjuffrouw verder geloodst langs weer andere poortjes...
Na de sanitaire stop dan toch op zoek naar de geplande lift. Hier biedt Preston uitkomst. " Aha vrouwtje.... je wilt vast deze kant op!" 2 medereizigers zijn nog zo vriendelijk om wat extra info te verstrekken en beneden gekomen kan ik bijna gelijk in een metro stappen die me naar metrostation Zuidplein brengt.
Vlak voor Zuidplein vraag ik een medereizigster of zij richting de bussen gaat en of ik mee kan lopen. Zo verlaten we samen het metrostation en storten ons in de drukte van busstation Zuidplein. Gelukkig heeft ze even tijd en kan ze me op het juiste busplatform afzetten. Onderweg daarnaartoe ontdekken we ook nog dat we elkaar al eens eerder getroffen hebben op Utrecht station waar ze me toen ook geholpen heeft. Ik bedank haar dus wederom en we nemen afscheid van elkaar waarbij we de hoop uitspreken elkaar in de toekomst weer ergens tegen te komen. "Tot ooit!" (uitspraak komt misschien enigszins bekend voor....)
De bus rijdt in een ruk, wel een lange, door naar Sommelsdijk en daar wordt ik door de partner van mijn klant opgewacht. Nog een klein stukje lopen waarbij er genoeg groen is voor Preston om ook nog even een sanitaire stop te maken, en zo zijn we dan uiteindelijk op de plaats van bestemming.

Na een paar koppen koffie, een ochtend gezelligheid en.... oh ja een Supernova training is het tijd om weer terug naar Den Bosch te gaan.
Natuurlijk weer de nodige sanitaire beslommeringen voor vertrek en dan op weg. Nu een heel andere route terug. Een bus naar Oude Tongen. Daar een overstap waarbij ik geassisteerd wordt door de buschauffeur. De tweede bus brengt me helemaal naar Bergen op Zoom. We zijn net op tijd om snel in te checken en de trein naar Roosendaal in te springen. In Roosendaal gelukkig wat meer tijd voor de overstap. Alhoewel ik daar bijna de trein toch mis omdat ik niet in de gaten heb dat hij 2 meter links van me al klaar staat.....
In Den Bosch moeten we uiteraard nog een poos wachten op de bus maar toch komen we uiteindelijk weer lekker thuis.

Resumé van de dag:
5 bussen, 4 treinen, 1 metro
5 maal inchecken bij de bus en natuurlijk even zo vaak uitchecken, 2 NS inchekpalen en 1 NS uitcheckpaal, 1 NS uitcheckpoortje, 1 metro incheckpoortje en 1 metro uitchekpoortje, 1 wc poortje
6 liften, 3 trappen
en nog een paar heerlijke wandelingen door het (moet ik toegeven) Pittoreske Sommelsdijk inclusief.... trappen

En dat noemt men dan woon- werkverkeer!

2 opmerkingen:

  1. Niet zeiken over woon-werkverkeer :):):) (hoop dat je begrijpt dat dit geen rottige reactie is)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach waarom niet.....? Een keer lekker zeiken kan een hele opluchting betekenen. (En ook dit is zeer zeker geen rottige opmerking!)

    BeantwoordenVerwijderen