maandag 27 april 2015

Blinde dropster 'koningsdrop'

Blinde dropster 'koningsdrop'
 
Voor deze drop had mijn moeder enkele leuke, oranje hartjes sleutelhangers gehaakt
Rond een uur of 10 vonden Preston en ik het toch echt tijd worden een lekker rondje om te gaan. Buitengekomen liet Preston meteen merken dat hij het liefst gelijk naar rechts zou vertrekken omdat hij op het veld daar zijn vrienden vermoedde. Maar hij had pech want ik had iets anders bedacht...
We gingen dus linksaf. Nog snel een sanitaire stop voor Preston en toen in tuig naar de bushalte aan de overkant. Preston keek me een keer aan en blijkbaar vroeg hij zich af wat ik daar nu wilde op 'onze' vrije dag. Netjes wees hij het bankje aan en voor iemand het had kunnen zien was de eerste drop een feit.
We liepen door. Weer vond Preston het maar raar, maar na een paar meter vond hij het ook wel weer leuk om iets anders te doen en begon dus al kwispelend mij richting de volgende bushalte te brengen. Ook daar, gelukkig, nog niemand in de halte en dus was ook de tweede drop een feit.
Terwijl ik daar zo liep kwam ik verscheidene mensen tegen met ritselende boodschappentassen. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de winkels gesloten zouden zijn maar blijkbaar waren er toch enkele open. Dat betekende dat er ook enkele fietsen stonden waarvan ik er op de tast zelfs een vond met fietstassen. Joepie!  Ook drop drie was nu een feit.
Nu de winkels dus open waren bedacht ik me dat ik dan gelijk een boodschap zou kunnen doen. Dat betekende wel dat we eerst naar huis moesten want natuurlijk had ik geen cent op zak....
Thuis snel mijn geld gepakt en een oude verpakking van hetgeen ik wilde gaan kopen. Buitengekomen bedacht Preston dat we dan nu wel naar rechts konden.... Maar helaas voor hem, had ik wederom andere plannen.
We deden onze boodschap en bij buitenkomst van het winkelcentrum vond ik in de fietsenrekken nog een fiets met fietstas. Snel stopte ik het vierde pakketje daarin. Dit keer passeerde ik snel daarna een andere vroege winkelgast en ik vroeg me dus af of die iets gezien had... LOL.... alsof mijn neus bloedde ben ik snel doorgelopen, naar huis.
Preston liet duidelijk merken dat hij ondertussen toch echt andere plannen had dan daarheen te gaan. Hij liep in een slakkengangetje en gaf bij elke mogelijke afslag richting het uitlaatgebied aan dat we ook hier wel eens in konden slaan.
En toen de boodschappen eenmaal binnen lagen?  Toen was het zover en zette Preston buitengekomen de spurt naar rechts in. We gingen echt als een speer! En hij had mazzel ook. Op het veld waren al zijn favoriete kameraden. Preston genoot en ik..... mijmerde nog na over een geslaagde 'koningsdrop'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten