zondag 19 april 2015

Gedicht - Een sprookjes droom

Een sprookjes droom

Hoe heerlijk toch
dat ik kan dromen
van de prins op het paard
die langs zal komen.

Van een kikker
op het plompenblad
die ineens zei:
"Wat denk je wat?".

Van Doornroosje
en ezeltje strek je.
Van de drie biggetjes
en het tafeltje dek je.

Van Assepoester
met de prins op het bal.
En ook nog van heksen
al vind ik die mal.

Van een geest in de lamp
of in een fles.
Van zeven dwergen
of waren er zes?

Van 40 rovers.
Oei wat zijn dat er veel.
Zou dat wel goed gaan?
Krijgt ieder zijn deel?

Van Alice
want die had het best fijn
op een theevisite
en met haar konijn.

Van de erwt
bij de prinses in haar bed.
En van holle bolle Gijs
al vind ik die vet.....

Van Klein Duimpje die stiekem
mijn hart heeft gestolen.
En van Duimelijntje
al... zit die nog verscholen.

Van de nachtegaal die
je in de verte hoort zingen.
Of is het de ander
wiens veer straks zal springen.

Van een snelle haas
en een gelaarsde kater.
En..... ook nog een schildpad
maar hij was wat later.

Van allemaal geiten
bokken en stieren.
Tjonge mijn droom zit vol
met rare beesten en dieren.

Van Peter Pan,
Wendy en kapitein Haak.
Want die zorgden ook nog
voor wat vermaak.

Van Rapunzel
die haar lokken losliet.
En van de jonge prins
maar die heeft dat besniet.

Van Roodkapje
die naar oma ging lopen.
En van de wolf
die in het bed was gekropen.

Van de vos
met zijn vele streken.
En van Pinokkio
wiens neus wat lang is gebleken.

Van kabouters,
reuzen en trollen.
en van Jaap
die naar beneden kwam rollen.

Van een wolf als schaap
en een keizer ongekleed.
van Repelsteeltje
wiens naam ik vergeet.

En zo gaat mijn droom
nog een poos verder op rijm.
maar ik vertel hier niet alles
de rest blijft geheim.
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten