maandag 6 april 2015

Gedicht - Droom dis

Droom dis

"Wow" zei het meisje
"Het is me gelukt!"
"Ik heb van die boom daar,
een appel geplukt."

"En verderop in het veld
zag ik heerlijke penen
En die zijn stiekem ook
in mijn maagje verdwenen."

"Ik liep langs een struik
beladen met bramen.
Ze waren heerlijk,
dat kan ik beamen."

"Achterin hingen peultjes
aan lange staken.
Ook die heb ik me na het plukken
goed laten smaken."

De aardbeien hingen
wel wat laag bij de grond
maar verdwenen toch na het bukken
bij mij in de mond."

En terwijl ik hier
lekker zit te verpozen
Geniet ik van een handjevol
heerlijke frambozen

"En met een beetje geluk
ga ik zo terstond
nog genieten van
een abrikoos in mijn mond."

"Verschillende bessen
vond ik in overvloed
ook daaraan deed
ik mijn buikje te goed."

"Ik zie verderop nog
rode kersen hangen
die trekken me aan,
en kleuren vast straks mijn wangen."

"Dan vond ik nog stelen rabarber
ze smaken wat zuur
maar ze zijn toch heerlijk
zo uit de natuur."

"Ik houd ook nog erg
van perzikken en pruimen
Hopelijk vind ik die nog
dat is even duimen."

"Jemig,
"wat heb ik toch een pret."
"Ik geniet met volle teugen
van dit droom buffet."

"Echt ik houd van dit soort
smakelijke dromen
waarin ik van de honger
zeker niet om zal komen."
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten