zaterdag 11 april 2015

Vitrine tafel

Vitrine tafel

Van musea herinner ik me van die vitrine kasten waar je je helemaal aan de inhoud kunt vergapen. Elk item heeft zijn verhaal, wat er soms ook bij staat. Toen ik dat nog kon zien vond ik het heerlijk om weg te dromen met de beelden van de voorwerpen in vroeger tijden.

Sinds enige jaren heb ik zelf een vitrine tafel. Voor mij is dat ondertussen een schatkamer geworden. Hij bestaat uit 4 vakken waarin ik allemaal creatieve dingen heb liggen.
Als eerste vulde ik destijds een vak met allemaal knopen. Een groot deel daarvan had ik van een vriendin gekregen en de rest heb ik zelf verzameld door de jaren heen. Heerlijk vind ik het om zo nu en dan lekker met mijn vingers door de knopen te gaan. Het doet me denken aan het gevoel dat kinderen waarschijnlijk hebben als ze in een ballenbak mogen.... LOL
In een ander vak ligt een verzameling kantklosklosjes (Wat een geweldig woord is dat eigenlijk), een paddenstoel om sokken te stoppen, een heel oude kapotte rondbreinaald een paar zelfgebreide babyslofjes, een vingerpopje in de vorm van een oeteltje en..... een aantal zelfgemaakte pompons. De klosjes doen me denken aan een oudtante die er de prachtigste dingen mee kon maken. Heel stiekem zou ik goede ogen willen hebben om dat ook te kunnen leren. De houten paddenstoel is bedoeld om dikke sokken te kunnen stoppen, maar telkens als ik die zie herinner ik mij een lief, tinkelend geluidje van vroeger wat mijn moeder maakte als ze met een bijzondere naald op de bovenkant van een glas bezig was om nylons te repareren. Wat zou ik dat geluidje graag vangen en ook in mijn vitrine tafel stoppen!
Een ander vak was de afgelopen periode gevuld met allemaal zelfgemaakte paasdecoraties, omloomde eieren, eierdoppen in allerlei vormen, vingerpopjes met paasmotief, nu heb ik hem gevuld met vilten werkstukken, een aantal vilten tasjes en slofjes, boekenleggers en nog zo het een en ander. Daartussen heb ik leuke, kleine wasknijpertjes liggen die ik vandaag bij Action mee heb genomen.
In het laatste vak ligt een dosis geluk, een gehaakt hart van zpagetti garen, een klein gehaakt katoenen hartje, een door mam gemaakte hartjes sleutelhanger, een aantal gevilte hartjes, waarvan een van de haren van Preston, een paar gelukspoppetjes en..... leuke houten garenklosjes.

Al met al ziet mijn tafel er dus hartstikke leuk uit en kan ik er elke keer weer super van genieten. Dan trek ik de lade open en begin te voelen, soms mag er dan weer iets bij... een andere keer haal ik er weer iets uit. Mijn tafel heeft een verhaal, dat nog lang niet helemaal verteld is. Wie weet welk verhaal ik er nog eens in ontdek of in kan stoppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten