maandag 20 april 2015

'Middle of the road'

'Middle of the road'

Preston is wat je noemt een 'middle of the road' type.
Hij loopt het liefst midden tussen lijntjes en zeker niet over putdeksels.
Toen we net met elkaar liepen had ik dat niet allemaal door en vroeg ik me soms af, "Waarom?".
Zo kan hij nogal zigzaggen als er putdeksels zijn en dat was in Lourdes vorig jaar erg komisch omdat er een stuk of zeven kriskras voor de ingang van het hotel lagen.... En zo is er een weg hier achter de wijk die ik het liefst linksom loop omdat we dan netjes aan de kant kunnen blijven want Preston focust zich dan op de lijntjes van het fietspad. Gaan we andersom dan loopt hij midden op de weg omdat hij het midden zoekt tussen de lijntjes van de fietsstroken aan weerszijden. Helaas is er geen stoep en dus moet het maar zo....
Gelukkig is het een weg die we zowel linksom als rechtsom kunnen nemen naar huis.

Vandaag waren we bij café Voltaire geweest voor een creatieve ontmoeting en gingen van daaruit naar de bushalte aan de Zuid Willemsvaart.
Het voormalig ziekenhuis daar wordt grotendeels afgebroken en het terrein is volledig omheind met een houten schutting. Jammer genoeg is er aan de zijde van de ingang parkeergarage geen stoep meer en moet je dus langs de schutting. Maar die schutting loopt niet recht. Preston moet dus een logische en vooral veilige weg voor me zoeken en dat valt niet mee. Want hij wordt ook nog eens op het verkeerde been (of moet ik zeggen poot) gezet door alle belijningen op straat. De oude belijningen zijn er nog en daarover heen zijn er tijdelijke gele aangebracht... En maak dan je hond maar eens duidelijk wat hij precies moet doen.
En zo loop je dan dus midden op straat te bedenken dat je midden op straat loopt en dat je hopelijk snel daar weer weg bent...
Precies op dat moment werd ik staande gehouden door een dame op een fiets. "Mevrouw, u loopt midden op de weg." LOL..... dat had ik dus ook in de gaten alhoewel ik er nu niet liep maar zelfs stilstond.
Ik heb haar, misschien wat kortaf, verteld dat ik het wist en dat ik hoopte snel weer op makkelijker terrein te komen. Haar hulp was uiteraard goedbedoeld maar bracht me even van de wal in de sloot.
Preston liet zich overigens niet van de wijs brengen. Hij ging weer keurig verder en bracht me veilig voorbij alle obstakels bij de bushalte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten