donderdag 2 april 2015

Gedicht - De ouderdom komt met gebreken

De ouderdom komt met gebreken

"Hemel " zei een dame van tachtig.
Ik vind ouder worden echt heel prachtig.

"Ik weet ondertussen wie ik ben in het leven."
"En ik heb nog zoveel, om door te geven."

"Kijk toch naar al dat grut om me heen."
"Ze maken me blij, stuk voor stuk, een voor een."

"Zij kleuren mijn dag, ze geven me vreugd."
"Echt, hier te zijn, het doet me deugd."

"Wat mij betreft moet het eind nog maar even wachten,
Ik heb nog zoveel moois in gedachten."

Een al wat oudere, grijze heer,
kwam hier echter tegen in het verweer.

"Ach mevrouw, wat denkt u wel."
"Het leven gaat toch veel te snel."

"En het is toch juist gebleken."
"De ouderdom komt met gebreken."

"Dat ik het moet zeggen is wel sneu."
"Maar echt ik ben het leven beu."

"Nee ouderdom is geen zegen."
"Echt ik kan er niet meer tegen."

"Ik zit hier continu te balen,
van al die vreselijke, ouderdomskwalen."

"Het is daarom dat ik hier verzucht."
"Ga toch heen, met die klucht."

De dame luisterde naar zijn gesteun
en verkocht hem toen, een stevige dreun.

"Jeetje, toch, meneer,  ach gunst."
"Ik zie ook dit echt, als levenskunst."

De oudere heer, heeft het geweten
Hij heeft zich in zijn kunstgebit verbeten

Een ding weet hij over dames van tachtig.
De linkse hoek is soms nog heel krachtig.

Het verhaal vertelt het verder niet
Maar als je een man zonder gebitje ziet......
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten