vrijdag 10 april 2015

Ziezo!

Ziezo!

Om een beetje bij te blijven over alles wat maar enigszins interessant kan zijn voor 'mijn' doelgroep blinde types bezoeken pap, mam en ik jaarlijks de Ziezo beurs. Natuurlijk is ook Preston de laatste jaren van de partij.
Veel van de beurs zien we echter vaak niet. LOL.... we kennen ondertussen zoveel mensen dat we bijna continu in gesprek zijn.
We begonnen uiteraard in de stand van Optelec waar ik even kon bijkletsen met enkele van mijn collega's, want die zie ik natuurlijk niet zo heel vaak omdat ik altijd onderweg ben.
Daarna gingen we even voor een kop koffie zitten en spotte pap een oud-collega van me. Onder het genot van het kopje koffie kon ik even gezellig met hem bijpraten.

Verschillende keren liepen we langs de stand van het KNGF want daar verwachten we Evaline van de geleidehondenschool Ans L'Abee waar Preston getraind is. Ans zagen we als eerste. Preston vond het natuurlijk geweldig en liet zich gelijk van zijn beste kant zien..... met 2 poten tegen haar op!
Later op de dag zagen we ook Evaline en natuurlijk was Preston ook toen weer reuze enthousiast om zijn 'moeder' weer te zien en kon hij showen hoe goed hij er ondertussen uit ziet.

Al lopende op de beurs werd ik ook verscheidene malen aangesproken door vroegere klanten. Leuk is dat om te horen hoe het hen ondertussen vergaan is.
Bij een stand van Koninklijke Visio schoven we even aan om te zien of zij nog nieuwe creatieve ideeën hadden. LOL.... eigenlijk kon ik hen meer vertellen over creatieve mogelijkheden dan andersom. Na een gezellig babbeltje met deze medewerkster schoof ik een stoeltje door naar de kraam erachter waar we door een beursbekende verwelkomd werden met heerlijke bloemengeuren. Ieder jaar is het weer een verrassing wat we bij hem gaan treffen. Het heeft altijd te maken met geuren maar geen enkele keer is hetzelfde. Ik heb er al eens een corsage zitten maken, zitten vilten of zelfs eens een heerlijk zeepje gemaakt. Nu had hij een onderzoek naar de taal van geuren waarbij hij ons bloemen liet ruiken en ons vroeg die te beschrijven. Na afloop kregen we een viooltje van hem mee en dat gaat natuurlijk heerlijk geuren in een van mijn plantenbakken straks!
In de wandelgangen kreeg ik ook nog een knuffel van een van de mensen van Kubes. Jammer genoeg waren we beiden te druk om langer met elkaar in gesprek te gaan, dus dat moet weer een jaartje wachten...

We hadden ook nog een gezellige ontmoeting gepland met onze Lourdesvriendin, haar dochter en schoonmoeder. Het duurde even voor we elkaar vonden maar toen was natuurlijk het hek van de spreekwoordelijke dam. LOL.... we hebben het horecagedeelte wel even een klein beetje onveilig gemaakt.

Terwijl we daar zo zaten lag Preston rustig even naast me te dutten. Maar opeens werd hij actief. Hij stond op en trok naar de overkant. Ik vroeg me nog af welke superhond er nu voorbij kwam.... want natuurlijk waren die er reuze veel op deze beurs aanwezig. Echter het bleek iets anders. De vrouw waar Preston als puppy in huis is geweest stond namelijk ook op de beurs en zij kwam op dat moment juist naar me toe. Wat was zij blij om ons te zien...... en wat was Preston blij om haar te zien! LOL..... We liepen met haar mee naar de stand waar ze bij stond en ook daar ontmoetten we nog iemand die Preston uit zijn puppytijd kende en een hond waarmee hij veel gespeeld heeft.

Ondertussen waren we behoorlijk moe van al het geslenter en besloten we langzaamaan onze biezen te pakken. Nog even langs bij mijn collega's van Optelec om gedag te zeggen. Echter vanwege het 40-jarige jubileum werd daar net een borrel rondgebracht en daar deden we natuurlijk nog even gezellig aan mee.
En zo was het tijd huiswaarts te gaan.

Voor ons dit jaar niet veel nieuwe ontwikkelingen maar wel een supergezellige dag met veel bijzondere ontmoetingen.
En voor Preston? Een droomdag! Al zijn favoriete mensen die in een soort parade aan hem voorbij trokken. Nu ligt hij hier nog lekker na te genieten met een lekker bot. Moe, maar voldaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten