zondag 26 april 2015

Gedicht - Een kriebelig feestje

Een kriebelig feestje

"We bouwen hier samen een kriebelig feestje."
Zei het gestippelde lieveheersbeestje.

"Ik ben zeer zeker van de partij.",
bromde iets verderop al de vrolijke bij.

"En is er ook oude of jonge jenever?"
"Dat drink ik graag", mimede de kever

"Ik kom voor een OUZO.", piepte de spin
"En haal ook een likeurtje voor mijn vriendin."

"Hier ben ik ook.", dat zei de rups.
" voor mij zeker zeven of meer 7-ups."

En daar kwamen ook nog de worm en de pier
ze riepen al luid, "Wij willen bier."

"Ik drink enkel wijn.”, zoemde de mug
"Het moet rode zijn,  witte geef ik terug."

Het addertje vroeg om een glas koude melk
"Van die reclame.... 't is goed voor elk!"

Een galwesp kwam ook nog stil aangeslopen.
"Wil je voor mij rum en cola gaan kopen?"

De mier bleef besluiteloos, dronk sherry en gin
en had het daardoor toch echt naar haar zin

"Ik weet niet of een van jullie het al wist.",
kraste de sprinkhaan,  "maar ik drink trapist."

De vlinder kwam langs met een glas mee in de handen
het lukte haar niet om nog netjes te landen.

Daar ging ook stap-voor-stap de duizendpoot heen.
“Voor mij graag een schnaps voor iedere poot een."

"Ik houd erg van een goed glas pernot."
Dat fluisterde de mot of was het de vlo?

De vlieg zei "Ik wil van dit alles het liefst een mix,
al die losse dranken dat vind ik maar niks."

Na nog een rondje vieux van de luis
Kropen ze allen vrolijk en tipsy naar huis
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten