zondag 12 april 2015

Een heerlijk rustige zondag

Een heerlijk rustige zondag

Vandaag bleek echt een heerlijke zondag. Ik had geen enkele verplichting in mijn agenda staan en het enige echte voornemen dat ik had was genieten van een dag rust.
Na eerst lekker uitgeslapen te hebben stond ik op en werd verrast door een prachtig zonnetje. Hoe anders was dat gisteren.... toen alles wat je zag grijs, grijzer en.... nog grijzer dan grijs bleef. Preston en ik besloten er dus gelijk maar van te genieten en trokken er lekker op uit. Eerst naar het terrein waar hij lekker los kon. Jammer genoeg waren er geen andere honden maar toch lieten we daar ons de pret niet door bederven en deden we gezellig wat appeloefeningen met een appeltje als beloning. Zelfs iets apporteren lukte vandaag en ik was dus super trots op mijn kanjer!
We gingen niet rechtstreeks naar huis maar namen het pad langs het water terug. Dat was als altijd weer genieten. Je hoort er de eendjes en vogels en vaak 's avonds ook hele kikkerkoren. En bijna altijd ontmoet je er wat leuke andere honden en hun eigenaren....
Thuisgekomen installeerde ik me met een goed boek en een heerlijk breiwerk buiten in de tuin. Niets is zo lekker als met een prettig ingesproken luisterboek en een handwerkje in het zonnetje te zitten werken. Alhoewel werken..... de buurman was volgens mij harder aan het werk dan ik. Hij hamerde er lustig op een aantal nieuw te leggen tegels.
Rond 3 uur kwam er een ijscowagen door de straat met van die vrolijke tingeltangel muziek. De kinderen in de buurt werden natuurlijk gelijk actief. “Mama, ijs!” Bijna rende ik ze achterna.... maar besloot toen toch anders. Preston moest nog even lekker uit en dat kon ik gelijk combineren met een ijsje bij de nieuwe zaak hier verderop. De spulletjes dus maar opgeruimd omdat het zonnetje toch dreigde te verdwijnen achter de gevel. En ik moet zeggen dat de beloning voor deze activiteit, een hoorntje met citroen en chocolade ijs érg lekker was. Dat vond ik.... en met mij ook alle andere mensen die er tot buiten in de rij stonden.
En zo is die zondag dus al weer een heel eind om. Tijd weer om wat te gaan eten en misschien nog héél even verder te lezen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten