woensdag 8 april 2015

Gedicht - Creatief proces

Creatief proces

Een nieuw idee ontluikt
ontstaat zomaar in mijn dromen.
Wat heb ik allemaal nodig
zodat het echt tot groei kan komen?

Bij alles wat ik doe
blijft het spelen in mijn gedachten.
Voor mij is het werkstuk al zo echt.
Ik kan er bijna niet op wachten.

Wat heb ik allemaal nodig
alle technieken worden getest
Ga ik breien, haken, loomen
welk resultaat is straks het best.

Proeflapjes worden gemaakt
ideeën weer opzij geschoven
een nieuwe richting ingeslagen
tot ik er helemáál in kan geloven.

Bij elk steekje dat ik maak,
elke draad die wordt verwerkt,
word mijn eigen waarde heus,
in veelvoud nog versterkt.

En langzaam vormt zich dat project.
Problemen worden overwonnen.
Ik kan het bijna niet geloven.
heb ik dít echt verzonnen?

En dan is het werkstuk klaar.
Zomaar uit mijn brein ontsproten.
Maar het belangrijkste uiteindelijk is
dat ik van het maken heb genoten.

Ik ben reuze trots nu op mezelf
want ik heb niet opgegeven
ook al ging het soms niet als gepland
creativiteit is als het leven.
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten